
Evenimentul s-a numit Earth Hour si a constituit un mesaj puternic privind nevoia de actiune conjugata a oamenilor in ceea ce priveste reducerea consumului de energie, avandu-se in vedere ca 35% din energia electrica este produsa de termocentrale - unii dintre cei mai mari poluatori.
Earth Hour 2007 a devenit un punct de cotitura, un exemplu pentru toata lumea si a atras atentia intregii planete. Chiar si rezultatele obtinute in ceea ce priveste reducerea consumului de energie electrica au fost mai mult decat imbucuratoare. S-a generat o scadere cu 10,2 % fata de 5% cat isi propusesera organizatorii (probabil pentru ziua respectiva, dar perioada de raportare nu a fost specificata), echivalent cu scoaterea de pe sosele a peste 48.000 de autovehicule.
Succesul evenimentului a facut ca, in 2008, Earth Hour sa devina o miscare globala.
Reinvent Consulting - companie romaneasca de consultanta in domeniul afacerilor - a dorit sa se alature acestei initiative deosebit de importante si, mai mult, chiar sa se implice pentru ca actiunea din Romania sa se desfasoare in mod organizat si cat mai amplu posibil, pe viitor urmand a fi organizate si evenimente de tipul celor de la Sydney si din celelalte orase ale lumii. Astfel a fost demarat proiectul OraPamantului.ro.27 de orase mari ale lumii vor participa in acest an la miscarea Earth Hour.